Kurtki firmowe – jak wybrać najlepszy model?
Jako przedsiębiorca powinieneś zadbać o odpowiednią odzież dla swoich pracowników. Udostępnienie elementów garderoby dla całej załogi jest w niektórych branżach wręcz odgórnym wymogiem. Dzięki temu wszyscy będą mogli czuć się komfortowo oraz bezpiecznie podczas wykonywania zawodowych obowiązków.
W okresie jesienno-zimowym, szczególnie dla osób pracujących na zewnątrz, konieczne mogą okazać się kurtki firmowe. Na jakie elementy zwracać największą uwagę, wybierając taką odzież? Sprawdź!
Po pierwsze: dopasowanie do warunków pracy
Kupując kurtki reklamowe dla swoich pracowników, musisz przede wszystkim dopasować model do warunków pracy. Osoby, które każdego dnia większość swojego czasu spędzają na zewnątrz, muszą zostawić wyposażeni w solidne i bardzo ciepłe okrycie.
Gdy natomiast załoga tylko sporadycznie wykonuje swoje obowiązki poza budynkiem, wtedy spokojnie wystarczy nieco cieńszy model. Do tego pamiętaj, by na każdą porę roku zapewnić im osobny element garderoby. Dzięki temu ich komfort termiczny zdecydowanie się poprawi, co z pewnością wpłynie pozytywnie na efektywność pracy.
Co ciekawe, sklepy oferują specjalne kurtki typu 3 w 1. Wtedy niektóre ich części są odpinane i umożliwiają swobodną regulację grubości. Takie rozwiązanie sprawdzi się w wielu branżach, dlatego naprawdę warto się nim zainteresować.
Po drugie: wodoodporność i oddychalność
Kurtki z logo to wspaniała dodatkowa forma reklamy. Należy jednak zawsze pamiętać, by wybierając konkretny model, zapewnić pracownikom jak największy komfort użytkowania. Osoby pracujące na zewnątrz, niezależnie od panujących warunków atmosferycznych, powinny więc mieć odzież wodoodporną.
O nieprzemakalności będzie w głównej mierze decydował materiał oraz rodzaj jego wykończenia. Należy jednak dodatkowo wiedzieć, że spore znaczenie ma także zamek oraz szwy. Aby mieć pewność, że wybrany przez Ciebie model zapewni wysoką wodoszczelność, zwróć uwagę na parametr oznaczony jednostką “mm H2O”. Im będzie on wyższy, tym oczywiście lepiej.
Sama wodoodporność to jednak nie wszystko. Kurtka musi przy okazji także oddychać. W innym przypadku niestety pracownicy mogą się mocno pocić. Wilgoć skraplająca się na ciele sprawi, że będzie im zimno. Będą także narażeni na przewianie, a co za tym idzie – przeziębienie.
Upewnij się, że parametr oznaczony jednostką “g H2O/m2” ponownie jest dość wysoki. Wtedy kurtka na pewno sprawdzi się idealnie.
Po trzecie: komfortowy krój i odpowiedni rozmiar
W przypadku kurtki z logo firmy nie bez znaczenia jest również krój. Pamiętaj zawsze, by wybrać nieco inny model dla kobiet i dla mężczyzn. Każda z płci ma przecież inną budowę ciała. Odzież musi zatem się do niej dopasować.
Dla pań z pewnością dobrym rozwiązaniem będzie kurtka lekko taliowana. Panowie poczują się natomiast komfortowo w prostym i luźniejszym modelu. Takie dopasowanie zapewni swobodę ruchów, ale także i profesjonalny wygląd.
Żaden krój kurtki nie będzie prawidłowo pełnił swoich funkcji, jeśli pominięta zostanie kwestia rozmiaru. Przed zakupem zapoznaj się zatem z tabelą rozmiarów, udostępnij ją swoim pracownikom i poproś o wskazanie odpowiednich dla nich wymiarów.
Po czwarte: dodatkowe udogodnienia
Kurtki z nadrukiem firmowym mogą cechować się także dodatkowymi udogodnieniami. Jakimi? Przede wszystkim pojemnymi kieszeniami zapinanymi na zamek. Dzięki nim każdy będzie miał zawsze pod ręką pomoce ułatwiające pracę czy dodatkowe niezbędne akcesoria.
Do tego warto zwrócić uwagę na regulowany i odpinany kaptur. W chłodniejsze dni będzie stanowił dobre okrycie głowy, w cieplejsze będzie można go natomiast usunąć i gotowe. Z dodatkowych udogodnień, szczególnie w okresie zimowym, warto również postawić na fartuch przeciwśnieżny.
Tak uzbrojonym pracownikom z pewnością żadne warunki atmosferyczne nie będą utrudniały pracy!