Artykuł sponsorowany
Reklama agroturystyki – 8 cennych narzędzi promocji
Reklama agroturystyki to kluczowy element sukcesu każdego wiejskiego gospodarstwa oferującego wypoczynek. Jak więc skutecznie dotrzeć zainteresowanych i sprawić, by wybrali właśnie Twój obiekt? W artykule przedstawiamy osiem sprawdzonych metod, zarówno stacjonarnych, jak i wirtualnych. Pomogą Ci zbudować lojalne grono odwiedzających oraz zwiększyć rozpoznawalność. Przeczytaj!
Reklama agroturystyki – w kogo jest wymierzona?
Zanim przystąpisz do działań reklamowych, określ grupę docelową Twojego obiektu.
W agroturystykach najczęściej bywają rodziny z dziećmi oraz osoby zmęczone miejskim pędem. Musisz więc zaprezentować swój obiekt jako miejsce przyjazne, spokojne, swojskie i bezpieczne. Uwzględnij ten fakt przy tworzeniu wszelkich materiałów marketingowych.
Narzędzia stacjonarne i wirtualne
Te 8 opcji reklamowych pomoże Ci dotrzeć do nowych gości i zbudować lojalne, powracające grono.
1 – Odzież firmowa dla pracowników
Twoi pracownicy to Twoja wizytówka! Zadbane i czyste ubrania pracowników tworzą pozytywne pierwsze wrażenie i świadczą o dbałości o szczegóły. Zorganizuj dla zespołu np. bluzy z logo, czy wygodne i eleganckie koszulki polo.
Personalizowane ubrania firmowe możesz zamówić np. w Logos – to polski lider marketingowej odzieży. Zobacz przykładowe realizacje bluz tutaj: https://sklep-logos.pl/bluzy-reklamowe.
2 – Reklamowe upominki dla gości
Przed wymeldowaniem wręczaj gościom drobne upominki z logo i nazwą Twojej agroturystyki. Wszyscy lubią prezenty. Długopis, kubek czy pamiątkowa pocztówka będą miłym akcentem – z pewnością wpłynie on na chęć polecenia miejsca znajomym. Poza tym jest to sposób na poniesienie informacji o Twoim zakątku w nowe, odległe miejsca.
Możesz nawet zorganizować dla gości chusty czy ręczniki z symbolami obiektu. Rozmaite tekstylne akcesoria reklamowe zamówisz we wspomnianym już Logos. Zobacz pełny wybór na https://sklep-logos.pl/.
3 – TikTok
TikTok to potężna platforma społecznościowa. Krótkie filmiki pokazujące życie agroturystyki w zabawny, interesujący sposób, mogą dotrzeć do tysięcy nowych gości.
Nagrywaj, eksperymentuj, próbuj i nie bój się pokazać dystansu. Wystarczy, że jeden film mocno się wybije, a zapełnisz kalendarz rezerwacji na rok do przodu.
4 – Dopracowana strona internetowa
Podstawa reklamy o dużym zasięgu to posiadanie dobrze zaprojektowanej, funkcjonalnej strony internetowej. Warto zlecić projekt i realizację doświadczonej firmie lub freelancerowi.
Na stronie powinno znaleźć się dużo fotografii obiektu, pokoi i okolicy. Zadbaj o przejrzystą prezentację usług, cennik, mapkę dojazdu oraz informacje o lokalnych atrakcjach. Na koniec należy wyposażyć stronę w poręczny kalendarz do szybkiej rezerwacji.
5 – Reklamy w Google
Kiedy będziesz mieć stronę internetową, przyjdzie czas, by zagłębić się w tajniki Google Ads. To nic innego jak reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google po wyszukaniu powiązanego zapytania. Jeśli np. prowadzisz agroturystykę pod Inowrocławiem, użytkownik wyszukujący frazę agroturystyka Inowrocław może od razu trafić do Ciebie.
Nikt na świecie nie ma tylu informacji o użytkownikach Internetu, co Google. Dzięki temu reklama agroturystyki trafi dokładnie do tych osób, które będą zainteresowane świadczonymi przez Ciebie usługami. Nic dziwnego, że inwestycje w kampanie Google Ads zwracają się wielokrotnie.
6 – Popularność lokalnych biznesów
Prowadzisz agroturystykę w miejscu dysponującym interesującymi atrakcjami? Przewodnicy wycieczek, muzea, restauracje, organizatorzy wydarzeń w okolicy – to Twoi potencjalni partnerzy biznesowi.
W ramach partnerskiego układu mogą umieścić na swojej stronie internetowej baner prowadzący do witryny Twojej agroturystyki. Tym samym podsuną obiekt osobom zainteresowanym odwiedzeniem regionu.
7 – Instagram
Firmowy Instagram to, obok TikToka, jedna z najcenniejszych metod budowania wizerunku i rozpoznawalności. Ciekawie prowadzony profil, pełen pięknych zdjęć i przyjaznych twarzy, to potężna reklama gospodarstwa agroturystycznego.
Zachęcaj gości, by oznaczali profil agroturystyki w swoich relacjach, a codziennie setki osób dowiedzą się o istnieniu Twojego obiektu.
8 – Zasięgi influencerów
Kolejny sposób na zdobycie zasięgów w Sieci, to współprace reklamowe z zasięgowymi osobami. Zapraszaj małych i średnich influencerów do odwiedzin w ramach wymiany barterowej. Kiedy podzielą się pozytywnymi wrażeniami na swoich profilach, firmowy telefon rozgrzeje się do czerwoności.
Podsumowanie
Reklama agroturystyki idzie z duchem czasu. Wykorzystaj możliwości, jakie daje Internet. Nie zapominaj jednak o roli wizerunku obiektu i pracowników w realnym życiu. On decyduje o tym, jakie wrażenia ostatecznie będą mieli goście odwiedzający Cię dzięki internetowej reklamie.
Skuteczne narzędzia marketingowe to:
- odzież firmowa i reklamowe upominki dla gości,
- aktywność w mediach społecznościowych,
- współpraca z lokalnymi biznesami i influencerami,
- profesjonalna strona internetowa,
- kampanie w Google Ads.
Każde z tych narzędzi może znacząco przyczynić się do zwiększenia widoczności i atrakcyjności agroturystyki, a w rezultacie do pozyskania większej liczby gości.